Ny e-Diastar membranventil med elektrisk aktuator

23-10-2019 16:00

Den voksende efterspørgsel efter anlægsautomation betyder, at selv ventiler, der sidder isoleret eller ikke er tilgængelige for et trykluftsystem, skal automatiseres. Den nye elektriske membranventil e-Diastar fra GF reducerer tidskrævende manuelle betjeninger i systemet: håndbetjente ventiler kan eftermonteres hurtigt, let og uden adskillelse. Takket være sit plastdesign er den elektriske membranventil holdbar og har brug for minimal vedligeholdelse selv med aggressive og slibende medier. Derfor sikrer den korte nedetider og lavere vedligeholdelsesomkostninger.

Elektrisches Membranventil DN 50

Enkel automatisering
E-Diastar gør det muligt at implementere hurtig, billig og enkel automatisering i systemer, hvor trykluft ikke er tilgængelig for pneumatiske aktuatorer og eftermontering ville være for dyrt. En strømtilslutning og styresignaler er nok. De forskellige interfaces letter integration i eksisterende proceskontrolsystemer.

"Den nye elektriske ventil-generation er et økonomisk og fleksibelt alternativ til at være i stand til at bruge den rigtige ventil uanset de eksisterende installationer" siger Adrian Schwyzer, Gobal Market Segment Manager for vandbehandling hos GF. Vandbehandling er foruden den kemiske procesindustri et af de vigtigste anvendelsesområder. E-Diastar tilbyder høj økonomisk effektivitet og driftssikkerhed til procesautomatisering.

Fordele e-diastar_DA
  • Automatisering uden trykluft: Den elektriske membranventil e-Diastar tillader hurtig og enkel automatisering af systemer, der ikke indeholder et trykluftsystem, eller hvor det ikke kunne installeres med rimelig anstrengelse. Tidligere installerede manuelle membranventiler kan eftermonteres hurtigt og nemt uden adskillelse.
  • 100% Pålidelig: Den elektriske membranventil er baseret på den vellykkede manuelle membranventil fra GF , som har været en etableret standard for aggressive og slibende medier i de sidste ti år og i mere end 100 lande. Takket være designet helt i plast er det mindre vedligeholdelseskrævende end konventionelle membranventiler og kræver ingen efterspænding.
  • Hurtigere og mere simpel installation: Ventilen og huset er lavet af plast og er derfor betydeligt lettere end de løsninger, hvor en metal-aktuator er placeret på ventilen. Ventilen kan installeres uden yderligere understøtninger eller andre statiske justeringer. Desuden kan tidligere installerede manuelle membranventiler hurtigt og let opdateres uden adskillelse.
  • Digitale interfaces og tilbehør: Den elektriske membranventil kan hurtigt og let integreres i processtyringssystemet via Modbus eller Profibus. En nulstillingsenhed i tilfælde af strømsvigt eller en tilbagemelder til kontinuerlig kontrol findes som tilbehør.
  • 100 % selv-rensende: Takket være sit design og den præcise produktion har membranventilen ingen deadleg, men skyller altid sig selv. Således forbliver den altid fri for snavs og sikrer en konstant og pålidelig proces, selv ved medier med høj partikelmængde.
  • Langt serviceliv selv med slibende medier: Elektrisk betjente kuglehaner, som ofte er blevet anvendt indtil nu, på grund af manglende egnede muligheder, udsættes for tidligt slid ved  slibende medier og bliver utætte. Den elektriske membranventil blev designet specielt til denne type anvendelse og fungerer fortsat pålideligt i lang tid som på første dag.

"Den elektriske membranventil er den logiske videreudvikling af en gennemprøvet og globalt succesrig produktlinie," siger Philipp Kleinbruckner, produktchef for automatisering hos GF Piping Systems. "De er baseret på velafprøvede ventilsortimenter. Justeringskravene til automatiserede installationer, der kræver præcis dosering, er ekstremt lave." Lær mere om de nye elektriske membranventiler her.

Online-katalog

e-Catalog access

Find flere detaljer her i vores online-katalog

Sales Engineer - vest-Danmark