BrauBeviale 2019: Systemløsninger for effektiv og sikker produktion af drikkevarer

12-11-2019 09:00

Nåede du ikke BrauBeviale så fortvivl ikke. Arbejder du med drikkevareproduktion er korrosionsrelaterede lækager, rørbrud og ventilfejl sikkert ikke ukendt. For operatører fører disse udfordringer til dyre produktionsstop, øgede vedligeholdelsesomkostninger og undgåelige tab af råvarer, halvfabrikata og færdige produkter. GF, den globale ekspert inden for plastrørsystemer, præsenterede alternativet på BrauBeviale 2019 i Nürnberg: Korrosionsfrie plastsystemløsninger, der er vedligeholdelsesfrie og holdbare. De kan yde et afgørende bidrag til øget effektivitet og sikkerhed.

gfps-cool-fit-4-0-application

Korrosionsfri
"På mange områder inden for drikkevareproduktion er det nu muligt at skifte til moderne plastsystemer," siger Markus Kerger, markedssegmentchef Køling hos GF (Tyskland). Plastrørsystemer er korrosionsfrie, hvilket er betydeligt mindre modtagelige for lækage og holder lige så længe som selve installationen, mindst 25 år. De giver således drikkevareproducenter mulighed for at drage fordel af innovative materialer og teknologier for at øge omkostningseffektiviteten af nye og eksisterende installationer.

Proceskøling
Systemløsningerne fra GF er især egnede til proceskøling, såsom præcist kontrolleret fermenterings- og modningsprocesser, klimatiseret opbevaring, rengøring og desinfektion af produktionsinstallationen og vandbehandling.

Komplet sortiment
Plastsystemerne fra GF er i stand til at dække anvendelser i temperaturområdet fra -50° C til + 140° C. Det store udvalg af overgangsfittings muliggør let og sikker forbindelse til metalsystemer. De relevante godkendelser til drikkevand og fødevarer er tilgængelige.

Miljø og æstestik
"Takket være deres markant bedre CO2 balance sammenlignet med metalsystemer og den pålidelige beskyttelse af miljøet og drikkevand mod frigivne kemikalier, gør plastsystemer det også lettere at overholde stigende miljøbestemmelser," siger Philipp Schneller, fra GF (Tyskland). "Selve installationen er permanent æstetisk tiltalende og derfor også attraktiv for bryggerier, vingårde og andre produktionsfaciliteter med showproduktion eller kundebesøg."

Læs mere om vores to COOL-FIT løsninger her under:

COOL-FIT 2.0
Revolutionen til effekt køling. Anvendes indendørs.

• 50% hurtigere installation
  • 30% bedre energieffektivitet
  • 100% korrosionsfri

Temperaturområde: 0° C til +60° C

Læs mere om COOL-FIT 2.0 her.

COOL-FIT 4.0
Den bedste teknologi vinder.

COOL-FIT 4.0 er det præisolerede rørsystem til sekundær køling med saltvand, glycol, ethanol og koldt vand. Anvendes indendørs og udendørs.

• 100% vedligeholdelsesfri
  • 100% pålidelig
  • 65% mindre vægt
  • 50% hurtigere installation
  • 30% mere energieffektiv

Temperaturområde: - 50° C til +60° C

Læs mere om COOL-FIT 4.0 her.

Kontakt Vest

Michael Adamsen

michael dot adamsen #at# georgfischer dot com

Kontakt Øst