Sådan garanterer du kvaliteten af din infrarøde svejseforbindelser

11-05-2020 11:21

Inden for mikroelektronik, kemisk procesindustri, life science og energisektorer kan en lækage i rørsystemet få katastrofale følger og forårsage millioner af kr. i skade. Ved at kontrollere infrarøde svejste samlinger med det nye Weld Bead Inspectiontool (WBI), kan du være sikker på kvaliteten af dine samlinger. Dette forhindrer negative konsekvenser bagefter.

A9Rut5dmh_171mxn8_3qw

Ingen personlige meninger, fakta bestemmer kvaliteten

Svejsevulster kontrolleres ofte med det blotte øje af erfarne svejsere eller ledere af kvalitetskontrol. Det kræver en høj grad af ekspertise for at vurdere, om en svejsning er i overensstemmelse med retningslinjerne og er perfekt til brug. Med mindre kvalificerede medarbejdere er der en ekstra risiko her.

Hvad gør WBI?

Med den bedste tilgængelige kamerateknologi inspicerer WBI svejsevulsterne digitalt. WBI scanner forskellige målepunkter for svejsevulsten og kontrollerer alle relevante værdier (K-værdi, vægforskydning, vulstbredde, overflade, højde og vinkel. Svage punkter kortlægges og dokumenteres straks. På denne måde har du straks en objektiv vurdering (god/dårlig bedømmelse) af din infrarøde svejseforbindelser.

A9R1otv69f_171mxng_3qw

Komplet løsning

WBI anvendes både til PROGEF (PP) og SYGEF (PVDF) i størrelserne d20 til d225. Med to forskellige modeller måler du fra d20-d63 og fra d75 til d225. Du kan let ændre størrelser med de udskiftelige rørklips. Dette giver dig en komplet løsning til alle dine infrarøde svejseforbindelser.

A9R1yb5535_171mxnk_3qw

Let at betjene

Du kan intuitivt betjene WBI med den kundevenlige software. På den medfølgende tablet indstiller du svejsemaskine, størrelse og materialetype. Kalibrér derefter værktøjet før brug. Du monterer rørklipsen i den korrekte størrelse på WBI og placerer værktøjet på den infrarøde svejsevulst. Du kan scanne svejsevulsten med et tryk på en knap. Efter scanningen skal du blot skubbe værktøjet til det næste målepunkt, som angivet på tabletten.

Kvalitetssikring og digital dokumentation

Efter scanningerne modtager du straks en dom: rigtigt/forkert med alle relevante værdier. Du kan straks gemme vurderingen af scanningen og eksportere den som et dokument. Du kan også udskrive kvalitetsbedømmelsen direkte via den medfølgende printer som en etiket og sætte den på røret. På denne måde har du garanteret kvaliteten af svejsningen både digitalt og visuelt.

Ønsker du at vide mere om mulighederne for denne unikke målemetode? Så tøv ikke med at kontakte os!

info dot dk dot ps #at# georgfischer dot com