Vi söker Industri / VA regionsäljare för Östergötland och Södermanland

2019-nov-27 15:30

Georg Fischer är ett ledande industriföretag med huvudsäte i Schaffhausen, Schweiz med en
omsättning på över 4 Miljarder CHF och ca.15 000 anställda över hela världen.

Koncernens största affärsområde GF Piping Systems utvecklar, producerar och marknadsför
rörledningssystem för en säker transport av flytande och gasformiga medier inom VA, VVS,
marin och industriella applikationer.

Georg Fischer AB i Stockholm är det svenska försäljningsbolaget för GF Piping Systems och
ansvarar för den svenska och finska marknaden. Vi är 45 anställda med en omsättning på cirka
350 Mkr.

Georg Fischer är i en expansiv fas och med världsledande produkter inom Industri och VA söker vi nu en regionsäljare för att bearbeta och understödja våra kunder i och omkring Östergötland och Södermanland. Vi säljer genom grossist inom VA, men bearbetar slutkunder, installationsföretag, konsulter och andra intressenter. Industriförsäljningen sker delvis direkt mot ledande OEMs i regionen.

I vårt breda sortiment ingår våra egentillverkade system, maskiner och verktyg som krävs för att säkerställa en effektiv och säker installation. Vårt fokus är bearbetning av större projekt främst inom marknadssegmenten vattendistribution, kemiindustri, vattenrening och industrikyla.

Vi söker dig som har förmåga att planera och arbeta självständigt. Viktigt är även att du har förmågan att skapa positiva relationer och att du är van att arbeta i en föränderlig miljö. Du ska förstå kundens behov och kunna förmedla värdet av GFs system och tjänster genom hela produktens livscykel. Vi ser gärna att du har säljerfarenhet
och/eller erfarenhet från branschen.

Att ligga steget före och vara proaktiv är en viktig del av tjänsten och gemensamt ser vi till att utveckla din kompetens inom försäljning, produkter och tjänster. Introduktion och utbildning sker i Stockholm samt vid vår GF Academy i Schweiz. Vårt koncernspråk är engelska, så du förväntas kunna förstå och göra dig förstådd på engelska.

Positionen rapporterar till säljchef i Sverige Jan Ångman. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa Jan Ångman på 070-8274714 eller Martin Sylvén, VD på 070-8274703.

Om du vill tillhöra en teknikledande global koncern med världsledande produkter samt tillhöra ett framgångsrikt team i Sverige skicka då din ansökan direkt till jan.angman@georgfischer.com.